Höstfavoriter

2012-09-15 @ 14:05:47 Anteckningar Kommentarer (2)
Nu är det ju september, den månaden jag tycker sämst om. Men för att förgylla den här månaden finns det ju massa bra saker man kan göra..

1. Dricka te i mängder är ju alltid en favorit! Roobiois är min stora älskling just nu, med mjölk och honung i som lite extra smaksättning för det runt och milt i smaken. 
2. Gör någonting extra gott till frukost: amerikanska pannkakor, scones, hembakat bröd eller smoothie. Det blir alltid lite roligare med en spontan och spännande frukost!
 
3. Om du har ett djur - spendera mycket tid med dom. Djur är så varma och gosiga när det börjar bli lite kyligare ute. Min katt sover tätt intill mitt huvud varje natt och det är så mysigt att höra honom spinna och småsnarka. Och att gå hundpromenader med en kompis är ett tips!
4. En klassiker som aldrig kommer att ta slut - läs mycket! Det finns massa bra att låna såhär på hösten, både lättläst och lite mer avancerat. Just nu läser jag 2 böcker på engelska här hemma - Animal Farm & Jellicoe Road.
 
5. Hösten är ju äpplenas tid, det finns så himla mycket goda, sötsura äpplen att plocka/köpa/palla lite överallt. Jag som bor i ett villaområde (som heter just Äppelviken) har lätt att hitta alla dessa goda äppelsorter - Ingrid Marie, Aroma och Åkerö.

Kommentarer
anna

Tack Johanna för mysig inspiration en lagom förkyld höstsöndagsmorgon. Jag ska dricka mjukt te om en stund, och läsa bok, vira in fötterna i en filt.

kram Anna

2012-09-16 @ 10:10:55
Jullan Svensson - foto, vardag & inspiration

Hejsan!
Nu är det så att jag har dragit igång med en tävling där du kan vinna saker till din mobil. Om du nu skulle vara intresserad så har du en länk här. ---> http://svenssonjullan.blogg.se/2012/september/i-samarbete-med-idiwase.html#comment

Ber så mycket om ursäkt om du nu inte gillar sådant här !
Kram ♥

2012-09-24 @ 21:01:04
URL: http://www.svenssonjullan.blogg.se

Jag uppskattar verkligen alla kommentarer jag får, men ibland blir det svårt att hinna med att svara. Jag läser varje och godkänner, ler och är glad för era fina ord. Om du har frågor så svarar jag nästan alltid, antingen i ditt ditt kommentarsfält eller på ett inlägg på bloggen om det rör alla läsande.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0