Jag orkar inte

2012-07-12 @ 20:38:38 Anteckningar Kommentarer (8)
Hur länge till orkar jag? Vill bara lägga mig ner och gråta för allting som är så jävla miserabelt och skitjobbigt i mitt liv men vill inte visa mig svag, vill inte släppa ner min ridå av lycka. Vill inte göra någon upprörd. Men sanningen är den att ångesten blir högre för varje dag som går, en liten känsla inom mig skriker så fort jag stoppar någonting i munnen, den sprickan som har varit borta så länge nu. Och ni ska veta att det gör förbaskat ont, för jag vill absolut inte tillbaka, men ändå är det någonting som drar i mig, viskar till mig att i höst så ska det gå igen, på riktigt den gången. Och jag är rädd, rädd så att jag skakar, både utanpå och inombords. Vill inte, vill inte, vill inte. Försvinn, jag orkar inte med dig längre jävla anorexijävel!
 
Jag bär på så himla mycket inom mig just nu.. hur hanterar man det egentligen? Jag vill prata med min psykolog eller någonting.. bara krama om någon kompis eller så. Bara få må bra. 
Och nej, jag drar inte ner på maten eller något, för det går helt enkelt inte. 

Kommentarer
Lisa

Johanna! Du vet att alla kommer ner i svackorna, anorexin försvinner inte bara plötsligt. Men jag vet att du är så jävla stark, tänk nu, anorexin försöker få dig att förlora allt du har nu, vänner, familj, Yatzi, maten. Alltså kom ihåg hur det var, du var så jävla nere i dojjan Johanna! Det är fan inte roligt. Jag ser på dig nu och är avundsjuk, jag skäms för att jag är typ världens sämsta vän. Du får inte gå ner dit igen, du vet vart det leder...

Älskar dig min vän! <3

2012-07-12 @ 21:06:12
URL: http://finalisas.blogg.se
Maja

<3 kusin tycker om dig

2012-07-12 @ 21:07:46
URL: http://hallandan.devote.se
hanna

Jag önskar att jag kunde skriva något till dig för att göra det bättre men jag vet verkligen inte vad. Det är ingen lätt sjukdom men jag vet att du kommer ta dig ur den. Styrkekram.

2012-07-12 @ 21:08:15
URL: http://skinnythoughts.blogg.se
Sabina

Gråter nästan när jag läser det här. Både för att du mår dåligt och för att jag känner igen mig i vartenda ord. "bara en gång till, den här gången lyckas du" ekar. Men det tjänar ingenting till, eller hur? Vill bara att du ska veta att du inte är ensam om att känna o tänka såhär. Du är värd att må bra, verkligen. Tro inget annat.

2012-07-12 @ 22:40:25
aww

Jag tror på dig, du är stark! Kramar om <3

2012-07-13 @ 03:54:23
URL: http://AmandaWahlgren.blogg.se
Hanna

Kran

2012-07-13 @ 14:55:56
URL: http://www.skrattafint.blogg.se
Blixxey

Gör ont i mig att läsa, för jag vill ju också att du ska få må bra! Men tyvärr är livet pest ibland, och man får bara låta det kännas piss ett tag och fortsätta kämpa. Om du inte hade varit här och tvingat ut mig när allt kändes skit hade jag mått så mycket sämre, fina fina vän! Du klarar det, det vet jag. Massa kramar, and yo weave is lookin' fiiine! <3

2012-07-15 @ 07:06:03
ronja

Kämpa på Johanna.
Jag tror att många som varit så sjuka som du någon gång får tillbaka tankarna, att man hör hur rösterna börjar kalla på en och kanske börjar man tycka mer och mer illa om den kropp man kämpat för att reparera.
Det hände mig. För bara några månader sen. Och jag är arg och ledsen nu för att jag inte vågade ta stöd av någon för att förhindra det som hände. Men nu är jag tillbaka igen, och jag fortsätter kämpa! Ta stöd av dina föräldrar om du kan, för det kommer hjälpa i längden. Även om anorexin säger hur dumt gjort av dig det är att be om hjälp.

Sänder en styrkekram, vi fixar det här! Du, jag och alla andra där ute <3

2012-07-15 @ 11:47:52
URL: http://ronjahs.wordpress.com

Jag uppskattar verkligen alla kommentarer jag får, men ibland blir det svårt att hinna med att svara. Jag läser varje och godkänner, ler och är glad för era fina ord. Om du har frågor så svarar jag nästan alltid, antingen i ditt ditt kommentarsfält eller på ett inlägg på bloggen om det rör alla läsande.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0