Frisk

2012-12-29 @ 11:39:00 Anteckningar Kommentarer (6)
 
 
Den här diagnosen existerar inte längre. Jag har blivit friskförklarad av Stepwise på SCÄ. Jag är friskförklarad för allt som heter ätstörning. Hejdå jävla anorexi som har jagat mig i så jävla många år nu. 1½ år sedan första mötet och nu är jag frisk. Äntligen, fyfan vilken kamp det har varit. In och ut på sjukhus, psyk, möten, ätströningsklinik och dagvård. Nu är jag fri och det känns för jävla bra!

Till alla er som läser detta och er demon säger att ni ska fortsätta neråt: skit i det, ta ert förnuft till fånga och fråga er hur det egentligen ligger till. Bry er inte om hur mycket den skriker, det är bara en illusion, en luft med känslor som försöker strömma igenom dig. Du känner den, men kan inte se den. Den kan inte göra dig illa, okej? Den kan inte skada dig. Du måste bara slå tillbaka!
 
Tack för mig, nu finns inte Worldspin längre. Eller, bloggen kommer vara kvar och ni får gärna kika in ibland, men för mig existerar den inte längre. För nu är jag frisk och ska ut och rida ett dressyrpass och sedan åka till Cortina på sportlovet, bara njuta och äta så mycket pasta och pizza som jag bara vill!

Kommentarer
Elin

Åh vad skönt!

2012-12-29 @ 18:46:33
Helena

Åh så jävla bäst!!!! Blev friskförklarad någon dag innan jag fyllde arton i november och visst känns det så himla skönt att bara kunna släppa all ätstörningsskit nu? STOR JÄVLA MENTAL-HIGH FIVE!!!! Kram♥

2012-12-29 @ 19:40:01
URL: http://helenismen.tumblr.com
Anonym

Åh, fina Johanna, jag vill bara påminna om att hela ditt personnummer står utskrivet. Försiktig.

Och stort grattis.

2012-12-30 @ 18:12:51
Tilda

GRATTIS! :D
Ha det så bra på sportlovet! :D

2013-01-06 @ 22:31:14
Hedda

SÅ JÄVLA BRAAAAAA!!!!!!!!!

2013-01-24 @ 18:20:26
URL: http://Tjugoattondeapril.blogg.se
Amie

Gratis vännen, låter härligt.
Kramar Amie.e

2013-02-11 @ 21:53:33
URL: http://Amiee.devote.se

Jag uppskattar verkligen alla kommentarer jag får, men ibland blir det svårt att hinna med att svara. Jag läser varje och godkänner, ler och är glad för era fina ord. Om du har frågor så svarar jag nästan alltid, antingen i ditt ditt kommentarsfält eller på ett inlägg på bloggen om det rör alla läsande.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0