Worldspins musiktips

2012-08-04 @ 18:27:46 Kommentarer (1)
Här kommer nu min just nu top 5 lista till er alla - det är bara att lyssna på! Någon gång här och var tänker jag slänga in mina top-låtar för att dela med mig av min musiksmak. I detta nu så spelas dessa 5..
 
 
William Fitzsimmons - Passion Play: Jag vet inte vad det är med Williams musik, om det är den lugna melodierna eller texterna som slår mig rätt på bröstet. Men helt underbart är det i alla fall. Denna spelas otroligt mycket för mig just nu. Bästa citatet: I don't know how you stand when you've got no floor
 
 
Sons of Midnight - The Fire: Du kanske har hört den spelas på radion? Jo, det har den! Jag lyssnade på den i bilen någon gång och tyckte bara att den var helt fantastisk med sin otroliga fart och sångarens klang i refrängen. Har liksom fastnat på den här låten. Bästa citatet: You are the reason why, I can't let this fire die
 
 
The Killers - Mr. Brightside: Någonting som de flesta har hört - underbara The Killers. Den här låten bara älskar jag, den är, perfekt. Tröttnar verkligen inte på den. Låten handlar om olycklig kärlek och det är så mycket smärta och synd i rösten som Brandon Flowers framför, det blir trovärdigt och empatiskt. Bästa citatet: But she's touching his-chest. Now, he takes off her dress
 
 
Snow Patrol - Make This Go On Forever: Ni har väl alla hört Snow Patrols dunderhit Chasing cars som spelades flitigt på radio för några år sedan? Här är en ännu bättre låt från samma skiva (Eyes Open). En låt som när jag hörde första gången, nästan svimmade av för att den var så underbar. Byggs upp steg för steg och åh, jag kan inte ens beskriva hur myckert jag gillar den här. Bästa citatet: Please just save me from this darkness

 
Mayday Parade - Jersey: Mayday Parade är höst för mig. Denna skiva - A lesson in romantics - sätter jag på varje höst sedan 2009. Hela skriven är otroligt fin och jag har svårt att bara välja en favorit på skivan, men det här är nog den som betyder mest för mig. Texterna är svårslagna - hela skivan igenom. Bästa citatet: And you threw a spark that lit the candle that set us all on fire

Kommentarer
EMELIE - live the fkn life

så fina bilder du tar & jättefin blogg :D
hoppas allt är bra. kram!

2012-08-05 @ 18:43:25
URL: http://thisemelie.blogg.se

Jag uppskattar verkligen alla kommentarer jag får, men ibland blir det svårt att hinna med att svara. Jag läser varje och godkänner, ler och är glad för era fina ord. Om du har frågor så svarar jag nästan alltid, antingen i ditt ditt kommentarsfält eller på ett inlägg på bloggen om det rör alla läsande.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0